Ruim 70 officiële Volvo-dealers ondergaan de komende tijd een ingrijpende transformatie. Door bezoekers een moderne, eigentijdse klantervaring te bieden, wil het premium automerk een nieuwe generatie Volvo-rijders aan zich binden. Daarvoor gaat ook hun meeste efficiënte verkoopkanaal op de schop: de showroom. Geheel in traditie van Zweeds design staan de nieuwe showrooms in het teken van lichte kleuren en strakke lijnen. De aankleding van het plafond speelt een belangrijke rol. Dat moet een gevoel van ruimte geven en zorgen voor een uitstekende akoestiek, maar boven alles de moderne range Volvo-modellen optimaal recht doen. Volvo Nederland koos voor het ROCKFON® Blanka plafondsysteem dat voorziet in de witste minerale plafondtegel van Europa met hoge lichtreflectie- en diffusie; eigenschappen die de nieuwe showrooms ondersteunen bij een optimale belichting van de modellen. Interieurontwerper Peelen Interieur uit Zaltbommel is verantwoordelijk voor de transformatie van de ruim 70 dealershowrooms in Nederland. Het Mobility Center in Vlaardingen wordt als één van de eerste vernieuwd.
www.rockfon.com