Voor Interieurspuiterij Jansen heeft François Hannes een showroom ontworpen die ondergeschikt is aan de bijzondere kernactiviteiten van de onderneming. De core business van de interieurarchitect is het maken van droominterieurs in villa’s, loft’s en penthouses in het hogere segment. Soms maakt hij indrukwekkende uitstapjes richting sterrestaurants als De Treeswijkhoeve, Kaatje bij de Sluis en Wiesen en Interieurspuiterij Jansen. In principe staat hij overal open voor. “Zolang het maar klasse mag uitstralen.”
Een van de eerste dingen die direct opvallen als je de Sennah Studio van François Hannes betreedt, een inspirerende ruimte waar gewerkt wordt met topmerken uit de woonbranche, is de immens grote deur die twee vertrekken van elkaar scheidt. Deze imposante deur typeert voor een deel de stijl van de interieurarchitect.
“Ik overdrijf graag. Ook in mijn projecten wil ik altijd graag iets imposants toepassen. In de showroom van Interieurspuiterij Jansen is dat de grote wand met al die stalen in zeer veel opvallende kleuren. Als je binnenkomt word je daar als bezoeker automatisch naartoe getrokken.”
Partner
Hannes gaat het liefst partnerships aan voor de langere termijn. Met bedrijven en mensen die voor kwaliteit gaan en passie hebben. Zo werkt de interieurarchitect al ruim 20 jaar samen met dezelfde interieurbouwer. Ook met Interieurspuiterij Jansen heeft hij een fijne en duurzame band.
“Binnen al mijn projecten die ik uitvoer gaat het spuitwerk naar Jansen. Ik ben nog nooit een betere spuiter tegengekomen en enorm gecharmeerd van hun producten. Ze gaan op een bijzondere manier met lak- en spuitwerk om en leveren kwaliteit op detailniveau.”Details
En laat Hannes nou net een detailfreak zijn. “Natuurlijk moet een pand sfeer en karakter hebben. Dat krijg je niet zomaar. Ik werk altijd graag met natuurlijke materialen en aardse kleuren, die zorgen voor een warme uitstraling. Verder streef ik naar een soort nonchalante elegantie.
Mijn interieurs zijn aan de ene kant super doordacht, maar moeten ook weer niet naar perfectie neigen. Zoals je in de Sennah Studio kunt zien, lijkt het soms alsof bepaalde elementen er zomaar zijn neergezet. Dat is bewust. Ook een high-end interieur dient er huiselijk uit te zien.”
Mogelijkheden
Net zoals Sennah Studio een comfortabele plek is om opdrachtgevers in te ontvangen en een vertrekpunt is voor ideeën, geldt dat ook voor de gloednieuwe showroom van Interieurspuiterij Jansen. Op een rustige plek bij het haardvuur kunnen gesprekken worden gevoerd, terwijl honderden stalen binnen handbereik liggen uitgestald in speciale apothekerskastjes. Hiermee kunnen klanten zeer overzichtelijk en uitgebreid worden gewezen op de verschillende mogelijkheden in afwerking.Klasse
Toen Hannes van eigenaren Ruud en Coen Jansen het verzoek kreeg om een ontwerp te maken voor de nieuwe showroom, was hij eigenlijk direct enthousiast. “Vanwege de band die we hebben, maar ook vanwege de mogelijkheden. Toen ik de ruimte op de eerste verdieping betrad die al jarenlang leegstond, had ik al direct een idee welke kant ik op wilde. Omdat Interieurspuiterij Jansen altijd voor het hoogst haalbare gaat in afwerkingen en kleuren, besloot ik de showroom in te richten als een museum.”
Kunststukken
“Hun stalen zijn in mijn ogen stuk voor stuk kunststukken”, vervolgt de interieurarchitect. “Ik wilde een ruimte creëren die zich ondergeschikt maakt aan de bijzondere kernactiviteiten van Jansen. Een ruimte die draait om de panelen.” De showroom kreeg uiteindelijk de naam ‘Het Kleurenmuseum’. Hannes: “Die naam kwam uit de koker van Ruud. Het leuke van dit soort samenwerkingen is dat je elkaar voedt met ideeën en gezamenlijk tot een bijzonder resultaat komt. Op die manier versterk je elkaar, wat de beste manier van samenwerken is met een opdrachtgever.”Lichtplan
Het Kleurenmuseum heeft zowel een industriële als een luxe component. Daarnaast is gekozen voor een high-end lichtplan, dat zorgt voor een bijzondere sfeer waarin onder andere de kleuren van de panelen goed tot uiting komen. Essentieel. Want het lichtplan is vaak een ondergeschoven kindje in interieurs, zegt Hannes.
“Een lichtplan kan een ruimte maken of breken. In het Kleurenmuseum is een ritme van licht gecreëerd, dat uit het plafond, de wanden en de vloer komt. Door de domotica opstelling kan men bovendien vier verschillende scenes oproepen die passen bij alle momenten van de dag.”
Toeval
Volgens Hannes heeft Interieurspuiterij Jansen niets aan het toeval overgelaten op het gebied van inrichting. “Er is geen enkele concessie gedaan, hierdoor is het plaatje perfect. Net als Ruud ben ik bijzonder trots op het resultaat.” Overigens was de goede verstandhouding tussen Jansen en Hannes ook geen toeval.
“Met creatieve en gepassioneerde mensen heb je als interieurarchitect vrij snel een klik”, verklaart Hannes. “Ook met de chefs in de sterrenrestaurants heb ik bijvoorbeeld goed kunnen sparren. Behalve een eigen stijl van koken hebben ze ook hun eigen kijk op inrichting. Hierdoor ontstaan unieke interieurs. Het is geweldig om mezelf te verdiepen in dit soort opdrachtgevers.”
“Ik overdrijf graag. Ook in mijn projecten wil ik altijd graag iets imposants toepassen. In de showroom van Interieurspuiterij Jansen is dat de grote wand met al die stalen in zeer veel opvallende kleuren. Als je binnenkomt word je daar als bezoeker automatisch naartoe getrokken.”
Partner
Hannes gaat het liefst partnerships aan voor de langere termijn. Met bedrijven en mensen die voor kwaliteit gaan en passie hebben. Zo werkt de interieurarchitect al ruim 20 jaar samen met dezelfde interieurbouwer. Ook met Interieurspuiterij Jansen heeft hij een fijne en duurzame band.
“Binnen al mijn projecten die ik uitvoer gaat het spuitwerk naar Jansen. Ik ben nog nooit een betere spuiter tegengekomen en enorm gecharmeerd van hun producten. Ze gaan op een bijzondere manier met lak- en spuitwerk om en leveren kwaliteit op detailniveau.”Details
En laat Hannes nou net een detailfreak zijn. “Natuurlijk moet een pand sfeer en karakter hebben. Dat krijg je niet zomaar. Ik werk altijd graag met natuurlijke materialen en aardse kleuren, die zorgen voor een warme uitstraling. Verder streef ik naar een soort nonchalante elegantie.
Mijn interieurs zijn aan de ene kant super doordacht, maar moeten ook weer niet naar perfectie neigen. Zoals je in de Sennah Studio kunt zien, lijkt het soms alsof bepaalde elementen er zomaar zijn neergezet. Dat is bewust. Ook een high-end interieur dient er huiselijk uit te zien.”
Mogelijkheden
Net zoals Sennah Studio een comfortabele plek is om opdrachtgevers in te ontvangen en een vertrekpunt is voor ideeën, geldt dat ook voor de gloednieuwe showroom van Interieurspuiterij Jansen. Op een rustige plek bij het haardvuur kunnen gesprekken worden gevoerd, terwijl honderden stalen binnen handbereik liggen uitgestald in speciale apothekerskastjes. Hiermee kunnen klanten zeer overzichtelijk en uitgebreid worden gewezen op de verschillende mogelijkheden in afwerking.Klasse
Toen Hannes van eigenaren Ruud en Coen Jansen het verzoek kreeg om een ontwerp te maken voor de nieuwe showroom, was hij eigenlijk direct enthousiast. “Vanwege de band die we hebben, maar ook vanwege de mogelijkheden. Toen ik de ruimte op de eerste verdieping betrad die al jarenlang leegstond, had ik al direct een idee welke kant ik op wilde. Omdat Interieurspuiterij Jansen altijd voor het hoogst haalbare gaat in afwerkingen en kleuren, besloot ik de showroom in te richten als een museum.”
Kunststukken
“Hun stalen zijn in mijn ogen stuk voor stuk kunststukken”, vervolgt de interieurarchitect. “Ik wilde een ruimte creëren die zich ondergeschikt maakt aan de bijzondere kernactiviteiten van Jansen. Een ruimte die draait om de panelen.” De showroom kreeg uiteindelijk de naam ‘Het Kleurenmuseum’. Hannes: “Die naam kwam uit de koker van Ruud. Het leuke van dit soort samenwerkingen is dat je elkaar voedt met ideeën en gezamenlijk tot een bijzonder resultaat komt. Op die manier versterk je elkaar, wat de beste manier van samenwerken is met een opdrachtgever.”Lichtplan
Het Kleurenmuseum heeft zowel een industriële als een luxe component. Daarnaast is gekozen voor een high-end lichtplan, dat zorgt voor een bijzondere sfeer waarin onder andere de kleuren van de panelen goed tot uiting komen. Essentieel. Want het lichtplan is vaak een ondergeschoven kindje in interieurs, zegt Hannes.
“Een lichtplan kan een ruimte maken of breken. In het Kleurenmuseum is een ritme van licht gecreëerd, dat uit het plafond, de wanden en de vloer komt. Door de domotica opstelling kan men bovendien vier verschillende scenes oproepen die passen bij alle momenten van de dag.”
Toeval
Volgens Hannes heeft Interieurspuiterij Jansen niets aan het toeval overgelaten op het gebied van inrichting. “Er is geen enkele concessie gedaan, hierdoor is het plaatje perfect. Net als Ruud ben ik bijzonder trots op het resultaat.” Overigens was de goede verstandhouding tussen Jansen en Hannes ook geen toeval.
“Met creatieve en gepassioneerde mensen heb je als interieurarchitect vrij snel een klik”, verklaart Hannes. “Ook met de chefs in de sterrenrestaurants heb ik bijvoorbeeld goed kunnen sparren. Behalve een eigen stijl van koken hebben ze ook hun eigen kijk op inrichting. Hierdoor ontstaan unieke interieurs. Het is geweldig om mezelf te verdiepen in dit soort opdrachtgevers.”
- Bekijk ook
- www.francoishannes.nl