Lancering rebranding BLOK Plaatmateriaal

Algemeen 17-04
Lancering rebranding BLOK Plaatmateriaal

Tijdens Masterly-The Dutch in Milaan lanceerde BLOK Plaatmateriaal haar rebranding, ontwikkeld samen met Opera Concept & Design.

Lancering rebranding BLOK Plaatmateriaal

Een gloednieuwe logo en huisstijl om het DNA van BLOK Plaatmateriaal nog krachtiger op een internationale markt neer te zetten. Het nieuwe logo weerspiegelt de kernwaarden en straalt een gevoel van moderniteit uit in design en functionaliteit waarmee het bedrijf de komende jaren verder kan. Daarnaast vertegenwoordigt het nieuwe logo niet alleen de identiteit, maar dient het ook als basis voor het ontwikkelen van diverse nieuwe ontwerp-patronen. Opera Concept & Design heeft een dergelijk patroon toegepast in 3 tapijtontwerpen voor de presentatie tijdens de Salone del Mobile Milaan. Hiermee wordt de visuele identiteit van BLOK versterkt.

SFUMATURE in het Palazzo Giureconsulti
SFUMATURE in het Palazzo Giureconsulti

Vernieuwde website BLOK Plaatmateriaal

Designer Carina Riezebos presenteerde tijdens Masterly-The Dutch in Milaan SFUMATURE. Het Nederlandse designpaviljoen is gevestigd in het Palazzo Giureconsulti nabij het Piazza del Duomo. SFUMATURE transformeert de indrukwekkende zuilengalerij in een boeiend theater van de stad, met enerzijds de beschutting van de galerij en anderzijds een intrigerend uitzicht over de bruisende straten van Milaan en de piazza. Dit is dé social hub tijdens het evenement Masterly waar bezoekers samenkomen en klanten elkaar ontmoeten terwijl zij tegelijkertijd genieten van de prachtige plaatmaterialen die samenkomen in verschillende schakeringen en kleurnuances. De binnen-kernen van het plaatmateriaal laten met verschillende tinten hun schaduwen door de ruimte van het Palazzo Giureconsulti schijnen.