De Wecycle-campagne die oproept armaturen in te leveren voor recycling, richt zich ook specifiek op werknemers uit Oost-Europa. Met name Polen en in mindere mate Bulgaren en Roemenen zijn werkzaam in de bouw-, sloop- en installatiesector. Zij spreken vaak gebrekkig of geen Nederlands. De campagne wordt dan ook deels in die talen gevoerd. In de bouw- en installatiesector werken veel eerste generatie Oost-Europeanen die relatief kort in ons land zijn en slecht uit de voeten kunnen met de Nederlandse taal. De Oost-Europese variant van de campagne is in lijn met de landelijke campagne. Er is ook speciale landingspagina ontwikkeld: wecycle.nl/polski. Verder maken radiospots (beluister hier), buitenreclame, online advertenties en ledboarding bij Eredivisie-voetbalwedstrijden deel uit van de campagne. Ook wordt informatie verspreid via Poolse winkels en gaf Wecycle voorlichting op Forum Buduwlane, een event voor Poolse werknemers en ZZP’ers in de bouw- en installatiesector.
- Bekijk ook
- wecycle.nl/polski
- www.wecycle.nl