AkzoNobel is voor een periode van vijf jaar nieuwe sponsor van Het Koninklijk Concertgebouw. AkzoNobel zal onder meer met verf- en decoratieve producten van Sikkens de komende jaren bijdragen aan de instandhouding van de monumentale concertzaal in Amsterdam. Door de ongeëvenaarde akoestiek wordt het Koninklijk Concertgebouw tot een van de belangrijkste concertzalen ter wereld gerekend. “Het Concertgebouw is meer dan alleen wat je op het podium ziet en hoort. Het is als een enorm Zwitsers uurwerk, dat perfect moet zijn afgesteld voor het concert. Wij zijn daarom heel enthousiast over deze samenwerking,” aldus Simon Reinink (links op de foto), algemeen directeur van Het Concertgebouw. “Ik ben enorm trots dat wij onze expertise kunnen delen met een wereldwijd gerenommeerd instituut als Het Concertgebouw en hiermee bijdragen aan het behoud cultureel erfgoed in ons land,” zegt Ruud Joosten, lid van AkzoNobel’s Executive Committee verantwoordelijk voor Decorative Paints.
www.akzonobel.com