Bijzonder beursgevoel voor interieurbouwer

#interieurbouw 02-07-2021
Bijzonder beursgevoel voor interieurbouwer

Häfele ontwikkelde het afgelopen coronajaar Häfele on the Move: een vernieuwend beursconcept dat door interieurbouwers zeer enthousiast wordt ontvangen. Vakblad Interieurbouw reed met Häfele on the Move richting Stone Interieur in Waalwijk.
Bijzonder beursgevoel voor interieurbouwer
Roel van der Steen is zeer te spreken over het innovatieve vermogen van Häfele.

Het idee achter het concept is simpel: omdat interieurbouwers vooralsnog niet naar een beurs kunnen komen, komt Häfele met een miniversie van de beurs bij de professionals. Het bedrijf pakt de beursstand in en ‘bouwt’ deze corona-proof weer op. Sinds eind mei dit jaar heeft Häfele al vele interieurbouwers bezocht. Ze reageren zonder uitzondering positief op het on the move concept.
Dat geldt ook voor Stone Interieur in Waalwijk, waar Häfele-accountmanager Mitch Henskens aan eigenaar Roel van der Steen de laatste innovaties toonde. Zo wees Henskens onder meer op de Häfele DressCode (een kastinrichtingssysteem met eenvoudig te combineren elementen), Alusplash (het innovatieve spatscherm en wandpaneel voor de keuken), het innovatieve Häfele Free Space klepbeslag en het Loox5 LED-verlichtingssysteem.
Voor Stone Interieur begon de Häfele-reis enkele jaren geleden met de aanschaf van dit Loox-systeem, vertelt eigenaar Roel van der Steen. ‘Voorheen werkte ik tijdens projecten altijd samen met twee lichtleveranciers, maar dit liep lang niet altijd gesmeerd . Op het moment dat wij bijvoorbeeld een kast hadden gerealiseerd, bleek het soms heel lastig om de verlichting achteraf in te bouwen. Dit deed me besluiten om de verlichting samen met Häfele in eigen hand te nemen. Dit is zeer efficiënt gebleken.’
Mitch Henskens wees Roel van der Steen onder meer op de Häfele DressCode, Alusplash, het Free Space klepbeslag en het Loox5 LED-verlichtingssysteem.

Meerdere producten
De afgelopen jaren is Stone Interieur steeds dieper in het assortiment van Häfele gedoken, vervolgt Van der Steen. ‘Zo nemen we ook scharnieren, prullenbakken en ladesystemen af bij Häfele. Niet alleen van het Häfele-merk, maar ook van andere bekende kwaliteitsmerken als Blum.. Ik vind het een groot voordeel dat ik bij Häfele een totaalpakket kan afnemen. Het komt door de drukte wel eens voor dat we uitwijken naar een andere leverancier, maar het liefst willen we alles op het gebied van beslagtechniek, sluitsystemen en verlichting bij één partij - en dan bij voorkeur Häfele - neer kunnen leggen. Daarnaast werk ik bijzonder prettig samen met Mitch. De service van Häfele is zeer goed en de lijnen zijn erg kort.’

Triggers
Van der Steen is zeer te spreken over het innovatieve vermogen van Häfele. Tijdens de presentatie van Henskens werd hij onder andere getriggerd door het Matrix lade-assortiment van Häfele met drie productlijnen - Matrix Box P, Matrix Box Slim A en Matrix Box S. Hij besloot ter plekke een aantal monsters te bestellen. ‘Dit systeem heeft veel weg van het Legrabox-systeem van Blum’, zo merkte hij op, ‘maar is iets aantrekkelijker geprijsd. Voor mijn klanten is dat momenteel een belangrijk issue. Een jaar geleden kon bij wijze van spreken alles nog, maar de prijzen van materialen zijn inmiddels enorm omhooggeschoten. Dit Matrix lade-assortiment is een voorbeeld van een goed alternatief waarmee we onze klanten ook blij kunnen maken.’
Dankzij Häfele on the Move kunnen professionals alles voelen en bekijken én direct al hun vragen stellen.

Meerwaarde
Ook het Axilo Plintverstelsysteem kon de interieurbouwer zeer bekoren. Deze combinatie van het verstelwerktuig met de verstelbare voet maakt de nivellering van een keuken of meubel tot een eenvoudige, comfortabele handeling. Het systeem biedt veel gemak en bescherming tijdens het plaatsen van interieurelementen zoals kasten, liet Henskens tijdens zijn presentatie zien.
De accountmanager van Häfele wilde van Van der Steen weten of Häfele on the Move voor hem van meerwaarde was. ‘Voor mij is deze manier van presenteren zeker voor herhaling vatbaar, reageerde de interieurbouwer. ‘We produceren alles volledig in eigen beheer en hebben de tijd niet om beurzen en evenementen af te gaan. Toch vind ik het belangrijk om up to date te blijven wat betreft de laatste trends en ontwikkelingen in onze branche. Dit maakt Häfele op deze manier mogelijk. Bovendien krijg je dankzij dit concept van Häfele ook echt feeling met de producten.’
Tekst: Ralf Pijnenburg
Foto’s: Häfele



Bijzonder beursgevoel voor interieurbouwer
Bijzonder beursgevoel voor interieurbouwer