De vraag naar de Residential Airconditioners (RAC) van LG is in het eerste half jaar van 2019 significant gegroeid. Een stijging die duidelijk terug te zien is in een verdubbeling van de sales ten opzichte van dezelfde periode in 2018. “Voorheen waren airconditioners vooral een luxeproduct maar tegenwoordig is het hebben van een airco in woon- of slaapkamer gemeengoed. Hierdoor worden airconditioners een alledaags product dat voor een grotere groep consumenten beschikbaar is. Een trend die voor LG dus ook terug te zien is in de cijfers van het afgelopen half jaar,” aldus Richard de Waal, directeur bij LG Air Solutions. Naast dat airco’s niet langer als luxeproduct gezien worden is er ook veel veranderd in het design en de functies die in moderne airconditioners geïntegreerd zijn. “Het gebruiksgemak van airconditioners is de afgelopen jaren sterk verbeterd. Door wififunctionaliteiten te integreren zijn eindgebruikers nu in staat om de airconditioner via een smartphone en buitenshuis te bedienen. Daarnaast hebben gebruikers meer inzicht in het verbruik wat ook een besparing in kosten met zich meebrengt.”
- Bekijk ook
- www.lgklimaat.nl