Online zoekgedrag naar vloerbedekking sterk toegenomen

Marktdata.nl heeft een uitvoerige analyse uitgevoerd van de online oriëntatie, interesse en loyaliteit van de Nederlandse consument met betrekking tot vloerbedekking. De onderzoeksresultaten zijn gepubliceerd in de nu verschenen Vloerbedekking Trendmonitor 2020. 
Online zoekgedrag naar vloerbedekking sterk toegenomenUit het onderzoeksrapport blijkt dat het zoekvolume in de eerste helft van 2020 met 67% is gestegen ten opzichte van het voorgaande jaar. Tussen de verschillende soorten vloerbedekking bestaan flinke verschillen in de ontwikkeling van het online zoekvolume. Zo laten vloerkleden, PVC-vloeren en tegelvloeren een zeer sterke groei van het zoekvolume zien. De groei van het zoekvolume van parket en laminaat lopen dit jaar duidelijk achter op het gemiddelde groeipercentage van alle vloerbedekking. Het onderzoeksrapport geeft ook een inkijk in de populariteit van materialen van vloerbedekking. Dit jaar zien we een sterke relatieve groei van belangstelling in riet, terrazzo, jute, marmer, keramisch en PVC. Omgekeerd zijn er ook materiaalsoorten met een dalende relatieve populariteit, waar onder parket en laminaat.