Het Gouden Randje van Houters

Een andere naam, een nieuw logo, een bredere positionering in de markt, nieuwbouwplannen. Houters Interieurbouw, voorheen R&R Wood Design, heeft de wind in de zeilen. Aanjager van de innovaties is algemeen directeur Pascal Hendriks.
Het Gouden Randje van HoutersHet team van interieurbouwbedrijf R&R Wood Design heeft vijftien jaar lang onder die naam zijn best gedaan om de verwachtingen van hun klanten te overtreffen. Sinds de oprichting heeft het bedrijf zichzelf flink opgewerkt, waarbij de oude naam en uitstraling de lading niet meer dekten. Het werd dus tijd voor iets nieuws. Het idee voor het nieuwe imago komt uit de koker van algemeen directeur Pascal Hendriks.
 
Het Gouden Randje van HoutersFeeling met de werkvloer
Hendriks heeft al zo’n twintig jaar ervaring in de meubel- en interieurbranche. Hij werkte in het verleden als meubelmaker, chef werkplaats en operationeel manager bij verschillende bedrijven in de regio Den Bosch en Tilburg. Toen hij werd gevraagd om leiding te geven aan R&R Wood Design, hoefde hij niet lang na te denken.
‘Ik besefte dat dit een kans was die ik niet aan me voorbij moest laten gaan,’ vertelt hij. ‘We zijn een bedrijf met dertig medewerkers, hierdoor kan ik gelukkig invloed uit blijven oefenen op de werkplaats en het eindresultaat. En als ik bijvoorbeeld een keuken heb verkocht, blijf ik aanspreekpunt voor de klant en handel ik zelf ook de zaken van A tot Z af. We hebben binnen het bedrijf dus niet al teveel schijven. Daar ligt een belangrijke kracht van ons. Daarnaast zijn we in staat om met oplossingen te komen die op het eerste gezicht onmogelijk lijken.’
 
Het Gouden Randje van HoutersPerfect samenspel
De laatste jaren vaart men een nieuwe koers bij Houters Interieurbouw. Voorheen richtte de onderneming haar pijlen voornamelijk op klanten in de horeca, maar door de coronacrisis besloot men meer flexibiliteit in te bouwen. ‘Door corona leek het er aanvankelijk op dat een groot deel van onze klanten weg zou vallen,’ legt de directeur uit. ‘Het deed ons besluiten om onze omzet ook uit de particuliere markt te halen. Dat vraagt dus tevens om een andere uitstraling naar buiten toe.’ Overigens blijkt dat Houters Interieurbouw tot op heden geen klanten uit de horeca is kwijtgeraakt. ‘Gevolg is dat we ons nu op meerdere markten kunnen richten,’ aldus Hendriks. ‘Dat biedt natuurlijk kansen.’
Ralf Pijnenburg
 
Het volledige interview met Pascal Hendriks is te lezen in Interieurbouw nr 4.